Zobacz ofertę na urządzenia
Gps rozliczanie zimowego utrzymania dróg

Sposób rozliczania między zamawiającym usługę a podwykonawcą musi być przejrzysty. Szczególnie ważne jest to w zleceniach publicznych takich jak zimowe utrzymanie dróg. NaviFleet wychodzi naprzeciw potrzebom poszczególnych podmiotów i maksymalnie upraszcza cały proces rozliczeniowy.

Jeśli jesteś urzędnikiem gminnym, powiatowym lub bezpośrednio zajmujesz się utrzymaniem dróg, koniecznie zapoznaj się z tym artykułem. Dzięki niemu rozliczenie prac stanie się łatwiejsze i bardziej efektywne.

Coś więcej niż GPS

Nasz system rozliczania utrzymania dróg bazuje na urządzeniu GPS. Śledzenie przejazdów danego pojazdu to jednak tylko ułamek możliwości aplikacji i podstawa do dalszych działań. Ważne jest to, że nie zmieniamy wypracowanego już przez zleceniodawcę sposobu rozliczania, lecz dostarczamy narzędzia ułatwiające praktykowanie przyjętych zasad.

Wg naszych badań wynika, że zleceniodawca (Gmina/Powiat/GDDKiA) może się rozliczać z podwykonawcą na dwa sposoby: uwzględniając kilometry aktywnego odśnieżania lub czas pracy w danym rejonie.

System NaviFleet posiada rozwiązania dedykowane do powyższych sposobów rozliczania. Mowa tu o weryfikacji historii tras, module statusów pracy pojazdu oraz module geostref (wraz z raportem częstotliwości pracy w danej strefie). Aplikacja jest uniwersalna a wybór jest uzależniony od potrzeb zleceniodawcy.

Historia tras

Aplikacja NaviFleet daje możliwość śledzenia aktualnej lokalizacji pojazdu oraz weryfikacji przebytych już tras. W szczególności ta druga funkcja będzie przydatna podczas rozliczania utrzymania zimowego dróg.

Po wyborze intersującego nas przedziału czasowego otrzymujemy przejrzysty ślad na mapie wraz z zaznaczonymi i ponumerowanymi postojami.

Historia trasy

Użytkownik ma do wglądu również statystyki trasy (czas jazdy (1) i postojów (2), przebyty dystans (3) oraz inne, bardziej szczegółowe parametry). Intuicyjne narzędzia, w które wyposażona jest aplikacja dają możliwość weryfikacji praktycznie dowolnej informacji związanej z przebytą trasą.

Moduł geostref

Doskonałym uzupełnieniem powyższej funkcjonalności jest moduł geostref. Dzięki niemu możemy podzielić wybrany obszar na strefy i kontrolować odwiedziny pojazdów w danym terenie. Jest to doskonale widoczne na poniższym obrazie.

Widok stref na mapie

Strefy mogą mieć dowolną powierzchnię i kształt. Jest to niezwykle użyteczne podczas weryfikacji prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg w gminach i powiatach. Niejednokrotnie są to rozległe tereny. Podział na strefy pomaga zebrać i uporządkować dane związane z umówionym z podwykonawcą zakresem robót. Podsumowanie prac w strefach możemy wygenerować w postaci raportu.

Raport odwiedzin w strefach

Z raportu dowiemy się kiedy pojazd wjechał do strefy (1) i kiedy ją opuścił (2), jak się kształtowały czasy jazdy (3) i postoju (4) w strefach oraz jaki dystans pokonał (5).

Nierzadko koszty związane z utrzymaniem dróg różnią się ze względu na ukształtowanie i specyfikę terenu. Górzyste i wyboiste odcinki dróg mogę być inaczej rozliczane niż drogi znajdujące się na terenach płaskich. W takich sytuacjach, moduł geostref jest niezastąpionym narzędziem do rzetelnego rozliczenia prac.

Tworzenie stref w naszym systemie zostało maksymalnie ułatwione. Wymaga jedynie intuicyjnego operowania myszką. Stworzone strefy można dowolnie edytować.

Konfigurator stref

Moduł statusów pracy pojazdu

Zarówno czas pracy pojazdu, jak i każdy kilometr aktywnego odśnieżania w danym rejonie mogą być zweryfikowane za pomocą raportów zawierających statusy pracy pojazdów. Jest to nic innego jak stan danej maszyny określany w oparciu o pozycję GPS i zdefiniowane przez nas parametry (np. obroty silnika, stan pługa lub posypywarki).

Konfigurator statusów

Parametry możemy dowolnie edytować (1). Aplikacja pozwala także na konfigurację danych wyświetlanych w raporcie (2). Użytkownik może dostosować wyświetlane statusy do swoich potrzeb. Co więcej, system ma możliwość wysyłania powiadomień (3) o tym, że pojazd spełnił zadane warunki.

Statusy zawierają informacje w czasie rzeczywistym oraz dane historyczne, co jest niezbędne podczas rozliczania prac. Status może być zdarzeniem ciągłym lub występującym punktowo. Dzięki temu, możemy zweryfikować czy pojazd faktycznie wykonywał dodatkową pracę (używanie solarki lub pługu) podczas przejazdu daną trasą. Statusy mogą być wyświetlane w liście pojazdów, historii tras bądź za pomocą dedykowanych raportów. 

Raport statusów z osią czasu

Powyższy raport dostarcza nam informacje na temat statusów pojazdu w określonych strefach. Dzięki temu otrzymujemy takie informacje jak czas trwania (1) i dystans (2) jaki przebył pojazd spełniając zadane warunki. Dla przykładu, z powyższego raportu wynika, że pojazd odśnieżał w pierwszej strefie 00:02 godziny i przebył w tym czasie dystans 1.34 km. Analizę pracy pojazdów ułatwia diagram załączony do raportu.

Akcja zima – co oferujemy?

NaviFleet ma dziesięcioletnie doświadczenie w systemach dedykowanych do rozliczeń podwykonawców. Dzięki wielu realizacjom w tym okresie, obecna forma aplikacji jest skrojona na miarę potrzeb użytkowników a jej obsługa została maksymalnie uproszczona.

Podstawowa oferta pod hasłem „Akcja zima” zawiera GPS lokalizator (istnieje możliwość jego dzierżawy lub zakupu) Ponadto oferujemy również bardziej zaawansowane rozwiązanie – Pakiet Pro. Oprócz lokalizatora, w jego skład wchodzą czujniki płużenia i posypu soli oraz termometr. W ramach umowy udostępniamy bezpłatny pakiet szkoleń i służymy pomocą w rozliczeniach. Minimalny okres trwania umowy to 5 miesięcy. 

Współpraca z NaviFleet to nie tylko niezawodne urządzenia i wiedza, którą chętnie się dzielimy. Nasza oferta nie posiada ukrytych kosztów. Montaż lokalizatora jest całkowicie bezkosztowy. Można go w prosty sposób, samodzielnie podłączyć pod klemy akumulatora. Nie pobieramy żadnych opłat za aktywację systemu a poza sezonem koszt abonamentu wynosi równe 0 zł!

Decydując się na system NaviFleet otrzymamy takie funkcjonalności jak:

  • lokalizacja online,
  • ślad trasy na mapie,
  • animacja przebytej trasy,
  • archiwum danych,
  • raport postojów,
  • raport zbiorczy,
  • raport stref,
  • raport czasu pracy silnika,
  • raport porównania,
  • raport aktywności,
  • tworzenie kont dostępu,
  • powiadomienia.

Mając do dyspozycji tak uniwersalne narzędzie możemy być pewni, że rozliczenie z podwykonawcą będzie nie tylko przejrzyste i sprawne ale również efektywne, co przełoży się na oszczędności finansowe.

Wyżej opisane funkcjonalności to tylko niewielki procent wszystkich możliwości aplikacji NaviFleet. Jeśli chcesz poznać wszystkie, skontaktuj się z naszymi specjalistami!

Monitoruj zimowe utrzymanie dróg.

Powiązane posty