czwartek, 11.02.2016, godz. 14:30

Opublikowane przez: w kategorii Domyślna

Sprawne działanie zespołu handlowego jest siłą napędową dla funkcjonowania całego przedsiębiorstwa. Navifleet przygotowało kilka narzędzi, które pomogą w zoptymalizowaniu działań handlowych oraz raportowaniu pracy przedstawicieli handlowych. Oto one.

Wrzuć swoich klientów na mapę

Navifleet to nie tylko zaawansowany system do rozliczania pracy pojazdów. Występująca w aplikacji funkcja punktów POI idealnie sprawdza się w wizualizowaniu adresów klientów na mapie. Każdy punkt może zostać pogrupowany np. według handlowców, typu punktu lub lokalizacji. Dzięki temu wiemy ilu klientów pozyskał każdy handlowiec. Druga, równie cenna informacja mówi o tym, na jakich obszarach jeszcze nie mamy klientów i powinniśmy zintensyfikować pozyskiwanie nowych kontrahentów.

poi2

Zadbaj o to, by handlowiec z Warszawy nie odwiedzał klienta w Krakowie.

Każdy handlowiec powinien mieć swój rejon, w którym obsługuje klientów. Wyobraźmy sobie duże miasto, takie jak Warszawa, Szczecin, Wrocław lub Poznań i trójkę handlowców którzy je obsługują. Każdy jeździ po całym mieście, marnując czas w korkach, zamiast obsługiwać wąski fragment miasta z możliwością unikania najbardziej zatłoczonych ulic. Wykorzystaj wiedzę o lokalizacji punktów na mapie i tak przypisz je do handlowców, by zoptymalizować ich pracę.

POI HP

A może dałoby się…

…wykryć, że do klienta „PPHU Jan Kowalski” bliżej ma handlowiec A, niż handlowiec B?  Prócz tego, że wizualizujemy punkty na mapie, generujemy też raport wizyt, w którym kojarzymy adres postoju kierowcy z najbliższym punktem w bazie. Dodatkowo podajemy odległość między tymi punktami i nazwisko opiekującego handlowca. W raporcie zobaczymy, że Handlowiec A był blisko klienta obsługiwanego przez Handlowca B, wobec czego warto przemyśleć, czy można zamienić opiekunów danego klienta i obniżyć koszty dojazdu na wizytę.

Wykrywaj postoje prywatne i służbowe

Zdefiniowanie dni oraz godzin, w jakich handlowiec pracuje pozwala na rozliczenie postojów w godzinach pracy i poza godzinami pracy – czyli inaczej postojów służbowych i prywatnych. Chcesz sprawdzić co robi Twój handlowiec po pracy? Wygeneruj raport. Chcesz wiedzieć ilu klientów odwiedza dziennie? Wygeneruj raport. Chcesz mieć świadomość o wszystkich punktach postojowych, które nie zostały skojarzone z Twoimi klientami, a zostały odwiedzone w godzinach pracy? Wygeneruj raport.

Podsumowanie odwiedzin w godzinach pracy, które użytkownik samodzielnie definiuje.

1221

Kojarzymy postoje z Twoimi punktami w bazie.

Nasz raport uwzględnia postoje powiązane z punktami w bazie (np. odwiedziny u klientów) i postoje nieskojarzone z tymi w bazie – czyli spotkania niezwiązane z pracą. Najlepszym sposobem jest dodanie do mapy potencjalnych klientów, aby w zupełności odseparować postoje służbowe i prywatne. Do dyspozycji użytkownika jest wybór raportu pokazujący aktywność pracownika w godzinach pracy lub po godzinach pracy.

1212

_3178a61c_

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skontakuj się z nami!
Bądź na bieżąco
z nowymi artykułami!
+Subskrybuj