Monitoring pojazdów w firmie jest podstawowym zagadnieniem każdego przedsiębiorstwa posiadającego flotę pojazdów, a świadomość, że właściwe zarządzanie nią obniża koszty prowadzenia działalności. Obecnie w Polsce można wybierać spośród ok. 120 różnych platform do lokalizacji pojazdów, lecz bardzo trudno porównać je wszystkie i wybrać najlepszą. Poniżej prezentujemy krótki poradnik, który ułatwi wybór systemu monitoringu GPS do firmy.
Technologia lokalizacji GPS rozwija się błyskawicznie. Nie można przewidzieć wszystkich potrzeb z kilkuletnim wyprzedzeniem, dlatego tak ważne jest, by platforma telematyczna, z której chcemy korzystać, była wciąż ulepszana. Tylko partnerzy z zapleczem technologicznym będą w stanie dotrzymać kroku rozwijającej się technice telematycznej i nowemu trendowi IoT (ang. Internet of Things – internet rzeczy).
Aby zrozumieć, jak ważna jest rozbudowa funkcjonalności, wystarczy zestawić ze sobą najbardziej popularne możliwości aplikacji do śledzenia floty teraz i kilka lat temu.
Główne funkcjonalności teraz:
Główne funkcjonalności 3 lata temu:
Dynamika zmian pokazuje, że obecne systemy lokalizacji GPS posiadają funkcje, które były niespotykane 2 lub 3 lata temu, a to bardzo wymownie podkreśla znaczenie rozwoju w branży telematycznej.
Każda inwestycja jest realizowana z myślą o przyszłym zysku. Określenie prawdziwych celów wdrożenia monitoring pojazdów w firmie i podjęcie próby zdefiniowania spodziewanych efektów, zwiększa opłacalność wdrożenia. Niektóre cele, dla których decydujemy się na zainstalowanie systemu GPS, można określić globalnie dla całej branży – są wśród nich takie zagadnienia jak obniżenie kosztów eksploatacji pojazdów, podniesienie efektywności pracy lub minimalizacja kosztów dodatkowych. Każda grupa pojazdów pomimo pokaźnej liczby podobieństw, rządzi się innymi prawami. Dlatego dobrze jest rozpoznać standardowe funkcjonalności, ponieważ monitoring pojazdów w firmie może się różnić w zależności od rodzaju kontrolowanej floty i w oparciu o nie spróbować określić swoje własne potrzeby. Bardzo ważne, aby w rozmowie z dostawcą telematyki zakomunikować jasno swoje oczekiwania, które bazują na określeniu celów, a nie metod ich osiągnięcia.
Najważniejsze w zrozumieniu zagadnienia jest uważne słuchanie, dlatego mądra i dojrzała współpraca zaczyna się od profesjonalnego podejścia doradcy handlowego. Nawet w rozmowie telefonicznej łatwo odróżnić nieszablonowe podejście do problemu od działania schematycznego, opartego na utartych wzorcach, które w większości przypadków są nietrafione. Gwarantem udanej współpracy jest pewność, że po drugiej stronie stołu, słuchawki lub programu pocztowego znajduje się osoba, która najpierw zrozumie, a następnie z pełną świadomością wybierze i wdroży rekomendowane narzędzie flotowe. Tylko profesjonalne podejście dostawcy telematyki już na początku współpracy daje gwarancję mądrze podjętej decyzji.
Monitoring pojazdów GPS w zasadzie bazuje na ogólnodostępnej technologii, którą łatwo jest opanować. Na rynku istnieją gotowe rozwiązania, które wystarczy poukładać w odpowiedniej konfiguracji, by zbudować podstawowy system lokalizacyjny. Oto, czym nie należy się kierować przy wyborze systemu lokalizacji GPS:
Kluczem do udanej transakcji jest dobre zrozumienie korzyści, jakie może zapewnić nam konkretny system GPS i pewność, że rozwiązanie zostało dobrane z myślą o potrzebach naszej firmy. Inwestycja w system monitoringu pojazdów przyniesie efekty wyłącznie, jeśli zostanie starannie zaplanowana i przygotowana tak, by jak najlepiej sprawdziła się w konkretnym przypadku.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.