Wciśnij enter, aby wyszukać
Navifleet blog / Case study  / Navifleet GPS jako rozwiązanie pozwalające śledzić położenie towarów w czasie rzeczywistym

Navifleet GPS jako rozwiązanie pozwalające śledzić położenie towarów w czasie rzeczywistym

Ponieważ branża monitoringu GPS stale się rozwija, a klienci zgłaszają swoje potrzeby, jedną z nowych funkcji,  jakie wprowadziliśmy w ostatnim czasie do naszego systemu, jest opcja śledzenia swoich towarów w czasie rzeczywistym. Klienci chcą mieć podgląd swoich towarów w tranzycie, w celu zaplanowania innych czynności, a NaviFleet taką możliwość zapewnia.

towary-paletaNasz system umożliwia firmom transportowym stworzenie specjalnego czasowego konta dla swoich Klientów oraz przypisywania im pojazdów, które przewożą jego towar. Klient po zalogowaniu do systemu, jest w stanie sprawdzić czy towary są obecnie w punkcie A, B lub gdzieś pomiędzy.

Towary w tranzycie mają różne kategorie. Istnieją takie, dla których czas nie jest czynnikiem krytycznym oraz towary, które wymagają innowacyjnych rozwiązań monitoringu GPS, które pozwolą oszacować czas ich dostawy oraz śledzić ich dokładną lokalizację.

Firmy logistyczne i inne organizacje, które posiadają duże floty pojazdów, wymagają znacznie bardziej szczegółowych informacji o lokalizacji i przemieszczaniach ich pojazdów. Postęp technologiczny doprowadził do powszechnego przyjęcia urządzeń GPS i usług telemetrycznych, które zapewniają menagerom firm nie tylko szczegółowy podgląd swoich pojazdów w czasie rzeczywistym, ale także informacje na temat prędkości, stylu jazdy oraz zużycia paliwa. Dodatkowo, systemy GPS pozwalają im komunikować się ze sterownikami pojazdu.

Jak działa monitorowanie towarów/przesyłek w czasie rzeczywistym?

paczkaKlient składa zamówienie w firmie logistycznej na transport towarów z punktu A do punktu B. Następnie  firma logistyczna zbiera towar od klienta. Klient otrzymuje dostęp do aplikacji Navifleet na okres trwania transportu, w którym klient może śledzić ruch towarów w czasie rzeczywistym.

Navifleet gwarantuje wystarczającą dokładność  śledzenia. Użytkownik dodatkowo, jeśli towar musi być przewożony w odpowiedniej temperaturze,  może stale kontrolować temperaturę w ładowni, dzięki zainstalowanym specjalnym termometrom.  W przypadku spadku lub przekroczenia odpowiedniej temperatury, urządzenie wysyła powiadomienie e-mail / sms z odpowiednią informacją, zapewniając w ten sposób stałą funkcjonalność systemu śledzenia.

Jakie są korzyści wynikają z monitorowania towarów/przesyłek dla Klienta?

Przy tranzycie niektórych towarów, poziom szczegółowości opisanych powyżej  funkcji  dla klienta nie jest konieczny i na ogół klient po prostu nie ma na to czasu.  Ale są i sytuacje,  dla których ta opcja będzie bardzo przydatna. Obejmuje to towary objęte odpowiednim terminem dostaw, gdzie każda godzina ma wielką wartość. Śledzenie jest często konieczne przy transporcie towarów o dużej wartości lub towarów o podwyższonych wymogach bezpieczeństwa, w których ważne jest, aby poznać dokładną lokalizację towarów w dowolnym momencie  i śledzić konkretną trasę i liczbę przystanków wykonywanych przez pojazd.

Bądz na bieżąco z nowymi artykułami
2 komentarze
  • Jan
    Odpowiedz 8 sierpnia 2014 09:10

    Cześć

    Nie wiem czy dobrze zrozuiałem, ale istnieje możliwość śledzenia przesyłki (samej w sobie) albo towaru (palety jako całości) czy raczej samochodu w którym ona się znajduje. Może powiecie mi dokładniej czy podpinacie GPS do przesyłki czy samochodu?

    • Adam Łazarczyk
      Odpowiedz 8 sierpnia 2014 12:48

      Witam Pana,
      Jak najbardziej istnieje możliwość śledzenia samej przesyłki, wystarczy zamontować odpowiednie urządzenie. Jednak może się to okazać nieskuteczne, z racji tego, że przesyłki/palety często przewożone są w zamkniętych ładowniach, kontenerach gdzie zasięg GPS jest ograniczony lub wcale nie dociera. Dlatego zdecydowanie lepszym wyjściem jest monitoring pojazdu, który przewozi ładunek lub samej naczepy, kontenera.

Napisz komentarz