2 sierpnia 2014 roku z przylądka Canaveral na Florydzie w przestrzeń kosmiczną wystartowała rakieta Atlas V, na której to podkładzie znajdowała się satelita GPS nowej generacji IIF-7.
Po około 3,5 godzinnym locie Satelita oddzieliła się od rakiety Atlas 5 i wysłała pierwsze sygnały do sterowników, które potwierdzają, że obecnie działa prawidłowo.
GPS IIF-7 zbudowany przez Boeinga dla US Air Force to już 7 z 12 planowanych Satelitów systemu GPS, która została umieszczona na orbicie okołoziemskiej, dołączy do systemu nawigacji bazującym na 24 satelitach umieszczonych na 6 różnych orbitach. Urządzenie należące do generacji IIF oferuje większą dokładność sygnału, ma lepsze zabezpieczenia przed blokowaniem, dłuższą żywotność oraz dostarcza sygnał L5, spełniający wymagania związane z bezpieczeństwem ruchu lotniczego.
GPS IIF-7 to trzeci satelita dostarczony w tym roku na orbitę, następne urządzenie z serii IFF ma zostać wysłane w przestrzeń kosmiczną w ostatnim kwartale tego roku i już znajduje się na przylądku Canaveral, gdzie przygotowywane jest do uruchomienia.
Trwający proces modernizacji całego systemu GPS, poprzez wprowadzenie nowoczesnych satelitów IIF Boeinga przyniesie wiele usprawnień i korzyści zarówno dla zastosowań wojskowych jak i cywilnych. Nowe możliwości urządzeń Boeinga to:
– 3 dodatkowy sygnał na cywilnej częstotliwości L5;
– zaawansowane zegary atomowe;
– lepsza dokładność (dokładność do około 1 metra);
– lepsza jakość i siła sygnału;
– zagwarantowana 12-letnia żywotność wszystkich podzespołów.
Na razie urządzenie przechodzi fazę testów i do końca września bieżącego roku ma zostać oficjalnie włączona do użytku.
Zobacz filmik:
„>
Dodaj komentarz