poniedziałek, 28.08.2017, godz. 09:52

Opublikowane przez: w kategorii Monitoring GPS

Jedną z funkcji w systemach monitoringu GPS, która bardzo ułatwia życie spedytorom i kierowcom jest moduł komunikacji tekstowej. Na rynku można spotkać wiele wariantów, jednak każdy z nich ma za zadanie umożliwić  dwustronne przesyłanie wiadomości tekstowych między kierowcą a dyspozytorem. Możliwość korespondowania z kierowcą w systemie Navifleet jest zapewniona przy wykorzystaniu nawigacji samochodowej GARMIN i modułu w aplikacji do śledzenia pojazdów.

Połączenie komunikatora z nawigacją dla pojazdów ciężarowych ułatwia zarządzanie flotą

Terminale nawigacyjne GARMIN z serii dedykowanej pojazdom ciężarowym charakteryzują się bardzo interesującą funkcjonalnością. Nawigacja umożliwia zdefiniowanie rozmiarów pojazdu, a więc jego wysokości, długości i szerokości. Dodatkowym atutem jest pole na wprowadzenie masy pojazdu oraz maksymalnego nacisku na oś. W ustawieniach nawigacji GARMIN użytkownik znajdzie również pole określające, czy pojazd może wjeżdżać do tuneli, czy przewozi materiały niebezpieczne lub te, mogące zanieczyścić wodę. Po zdefiniowaniu wszystkich parametrów nawigacja będzie o nich pamiętała przy wytyczaniu nowej trasy. Ta funkcjonalność daje gwarancję, że kierowca nigdy więcej nie zostanie poprowadzony drogami, które mają ograniczenia tonażowe lub są za wąskie, by zmieścił się na nich prowadzony przez niego pojazd. Zdefiniowanie wysokości pojazdu skutecznie chroni przed niskimi wiaduktami.

Pojazd zaklinował się pod wiaduktem (foto. sadeczanin.info)

Pojazd zaklinował się pod wiaduktem (foto. sadeczanin.info)

Błyskawiczne przesyłanie wiadomości to podstawowa zaleta komunikacji z kierowcą

Przesyłane wiadomości są wyświetlane na wyświetlaczu odbiorcy w ułamku sekundy. Mało tego, nadawca z równie wysoką prędkością otrzymuje potwierdzenie odczytania po drugiej stronie. Szybkie dostarczanie wiadomości to atut, ponieważ pilna informacja trafia do odpowiedniego miejsca w najkrótszym możliwym czasie. Wykorzystanie komunikacji z kierowcą jako wbudowanej funkcjonalności systemu monitoringu floty daje spedytorowi możliwość prowadzenia komunikacji w systemie GPS. Z drugiej strony nawigacja to podstawowe narzędzie kierowcy, więc rozbudowa go o moduł komunikacji to rozwiązanie optymalne.

 

 

Interfejs nawigacji GARMIN z funkcją komunikacji z kierowcą zawiera skrzynkę nadawczą i skrzynkę odbiorczą. Przypomina to trochę model skrzynki mailowej, ponieważ do każdej wiadomości można wrócić i przypomnieć sobie jej treść i datę otrzymania lub wysłania. Interfejs dla spedytora jest dużo bardziej rozwinięty, umożliwia przełączanie się między kierowcami oraz przewijanie wątku korespondencji. Co ciekawe, konfiguracja sprawia, że można prowadzić korespondencje grupowe. Pokój rozmów umożliwia wymianę wiadomości między kierowcą a kilkoma spedytorami. W ten sposób kierowca oraz każdy ze spedytorów, a więc każdy uczestnik rozmowy widzi przesyłane wiadomości. Struktura archiwum jest przygotowana w formie chatu. Jest bardzo wygodne, ponieważ spedytor może w krótkim czasie prześledzić kolejność przesyłanych wiadomości. Dodatkowo przy każdej z nich znajduje się informacja o tym kto i kiedy odczytał wskazany komunikat.

Interfejs komunikacji z kierowcą w systemie monitoringu GPS

Interfejs komunikacji z kierowcą w systemie monitoringu GPS Navifleet

Duże i wyraźne komunikaty są zaletą komunikacji z kierowcą

Kierowca otrzymuje powiadomienia o nowych wiadomościach od spedytora w formie dużych i czytelnych komunikatów. To sprowadza się do dwóch wniosków – kierowca od razu zauważa otrzymaną wiadomość oraz przez wzgląd na to, że nawigacje są umieszczane na przedniej szybie, wiadomość na nawigacji można przeczytać bez odwracania wzroku od jezdni.

Wiadomość wyświetlona kierowcy, wysłana z systemu monitoringu floty Navifleet

Wiadomość wyświetlona kierowcy, wysłana z systemu monitoringu floty Navifleet

Dlaczego warto skorzystać z komunikacji wbudowanej w system do monitoringu pojazdów?

Dwustronna komunikacja z kierowcą pozwala skanalizować wymianę informacji między kierowcą a spedytorem, dzięki czemu prowadzona korespondencja jest przechowywana w jednym miejscu i zawsze można do niej wrócić. Dla spedytora największą zaletą jest możliwość prowadzenia korespondencji z poziomu systemu zarządzania flotą, bez potrzeby sięgania po telefon. Kierowca z kolei ma możliwość odczytywania i wysyłania wiadomości z terminala nawigującego, a więc narzędzia z którego korzysta na codzień. W parze z użytecznością idą również aspekty finansowe, ponieważ przeniesienie komunikacji do systemu monitoringu GPS pozwala ograniczyć koszty firmy przeznaczane na międzynarodowe rozmowy i sms-y.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skontakuj się z nami!
Bądź na bieżąco
z nowymi artykułami!
+Subskrybuj