Przyspieszanie
Pozytywnie oceniane są przyspieszenia delikatne oraz dynamiczne (do ok. 60% położenia pedału przyspieszenia). Jako błąd traktowane są przyspieszenia gwałtowne. Ocena uwzględnia zakres zmiany prędkości i nachylenie terenu. Oznacza to, że surowiej oceniane są gwałtowne przyspieszenia pod górę niż w terenie płaskim.
Hamowanie
Aplikacja przychylnie ocenia hamowania delikatne, wykonywane z dużym wyprzedzeniem. Świadczy to o zdolnościach kierowcy do przewidywania sytuacji na drodze. Hamowania o średniej i wysokiej intensywności traktowane są jako błąd. Ocena hamowania również uwzględnia zakres zmiany prędkości i ukształtowanie terenu.
Prędkość
Według przeprowadzonych przez nas badań, prędkość optymalna wynosi około 70 km/h. Jazda z taką prędkością generuje najniższe spalanie. Akceptowalna jest jazda poniżej tej prędkości, niezależnie od ograniczeń widniejących na znakach. Jako błąd traktowana jest jazda z prędkością wyższą niż optymalna, pod warunkiem, że przewyższa ona również ograniczenie na danej drodze. Wartość błędu jest proporcjonalna do dystansu pokonanego ze zbyt wysoką prędkością oraz jej wartości.
Gaz-Hamulec
Negatywnie oceniane jest rozpędzanie pojazdu, po którym następuje szybkie wyhamowanie. Ocena uwzględnia ukształtowanie terenu oraz infrastrukturę drogową, dzięki czemu kierowca nie jest karany za poprawną jazdę np. od jednej sygnalizacji świetlnej do drugiej lub prawidłowe pokonywanie wzniesień (rozpędzanie z góry, zwalnianie pod górę). Punkty ujemne nadawane kierowcy są proporcjonalne do nachylenia terenu oraz zakresu osiągniętej (i zmarnowanej) prędkości.
Biegi
Niekorzystnie oceniana jest jazda na biegu niższym niż właściwy, co skutkuje pracą silnika na zbyt wysokich obrotach. Aplikacja samodzielnie rozpoznaje rodzaj skrzyni biegów oraz określa jej prawidłowe przełożenia dla poszczególnych zakresów prędkości. W ocenie ujęte jest nachylenie terenu, co gwarantuje, że kierowca nie zostanie ukarany za hamowanie biegami (również ze wzniesienia) oraz pokonywanie podjazdu na zredukowanym biegu.
Postoje
Negatywną ocenę kierowca otrzymuje za pozostawianie pracującego silnika po zatrzymaniu się. Niektóre postoje wynikające z normalnej eksploatacji (np. w oczekiwaniu na włączenie się do ruchu lub na sygnał zielony) nie są traktowane jako błąd. Ocena jest adekwatna do czasu trwania postoju z uruchomionym silnikiem.