czwartek, 01.09.2016, godz. 13:49

Opublikowane przez: w kategorii Domyślna

System Navifleet to potężna baza danych o pojazdach naszych klientów. Tak potężna, że gdybyśmy chcieli ją wydrukować na kartkach A4, to po sklejeniu ich razem wzdłuż krótszej krawędzi, osiągnęłyby długość przeszło 132 tys. km. Równik – najdłuższy równoleżnik, dzielący Ziemię na półkulę północną i południową ma 40 tys. kilometrów, a to oznacza, że gdybyśmy wydrukowali naszą bazę danych, to moglibyśmy owinąć ziemię trzykrotnie! Taka ilość danych wymaga zaawansowanej architektury, bo przecież cały system musi chodzić płynnie, ale za to daje niewyobrażalne możliwości, z których stopniowo zaczynamy korzystać.

Wielofunkcyjna diagnostyka

 

Raport służy do wykrywania indywidualnych aktywności zachodzących w pojeździe. Wykrywamy kiedy i jak długo trwało wybrane zdarzenie oraz rysujemy wykres na osi 0-24 [h]. Dodatkowym atutem jest informacja, ile paliwa zostało spalone podczas aktywności danego zdarzenia i jaki dystans został pokonany. Jako dane źródłowe wykorzystujemy wszystkie liczbowe wartości zbierane z pojazdu. Przykład? Wyobraźmy sobie, że chcemy wiedzieć o każdym „gazie do dechy”, przegrzaniu silnika, przegrzaniu oleju i zbyt szybkiej prędkości. Najlepiej jeszcze, żeby to zestawić z czasem ruchu pojazdu.
Więc wygenerujmy sobie raport aktywności tych zdarzeń:

Wykresy ekojazda

 

 

Rozkład prędkości pojazdu

 

Systemy GPS prezentują prędkość średnią i prędkość maksymalną lub chwilową w wybranym punkcie. My chcemy iść dalej. Od samego początku nasi klienci mogą prześledzić na wykresie przebieg prędkości w czasie, teraz mogą sprawdzić ilościowy rozkład wybranych prędkości w mgnieniu oka! Wystarczy, że wybierzemy kilka interesujących nas przedziałów, a raport pozwoli określić dominujące prędkości z jakimi jeździ kierowca oraz wyeliminować te najbardziej niebezpieczne.

Diagnostyka V

 

 

 

Ekonomia jazdy

 

Skoro można sprawdzić rozkład prędkości pojazdu, no fajnie byłoby zaprezentować rozkład prędkości obrotowej silnika. Znamy progi maksymalne dla naszego pojazdu, podobnie jak wartości optymalne. Sprawdźmy sami, czy kierowca nie powinien udać się na kurs doszkalający z zasad ekojazdy?

 

 

Diagnostyka zdarzeń awaryjnych

System lokalizacji GPS jest podatny na wiele czynników zewnętrznych i wygodne narzędzie analizy zdarzeń kryzysowych jest przydatne do wcześniejszego wykrywania i zapobiegania. Dzięki naszemu raportowi z łatwością można sformułować warunki, które wylistują wszystkie utraty zasilania, utratę zasięgu GPS (lokalizacja) i GSM (nadawanie on-line). Dodatkowo to od nas zależy jakie parametry chcemy monitorować pod kątem awaryjności.

 

Sat gsm

Jednostronnicowe podsumowanie miesiąca

Tak, wystarczy tylko jedna strona A4 by dowiedzieć wszystkich potrzebnych informacji. Raport prezentuje każdą z danych osobno, prezentując jednocześnie spalone paliwo i przebyte kilometry podczas trwania konkretnego zdarzenia. Dzięki temu nie tylko wiemy ile trwało alarmowe zdarzenie (przekroczenie prędkości, pedał gazu wciśnięty na 100%, prędkość obrotowa powyżej 3000 RPM i wiele innych) oraz jakie konsekwencje ze sobą niosło (spalone paliwo). Wykorzystując indywidualne podłączenia do akcesoriów zewnętrznych pojazdów specjalistycznych – pojazd zimowego utrzymania dróg, pojazd do wywozu odpadów komunalnych, maszyna rolnicza, itp. raport zaprezentuje dokładny czas pracy dowolnego odbiornika mocy.Raport

 

 

Chcesz wiedzieć więcej?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NASZYM HANDLOWCEM ——->

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skontakuj się z nami!
Bądź na bieżąco
z nowymi artykułami!
+Subskrybuj
->