Zobacz ofertę na urządzenia

1 grudnia 2021 roku z państwowych odcinków autostrad znikają bramki do pobierania opłat. W taki sposób e-TOLL stanie się głównym narzędziem płatniczym nie tylko dla kierowców samochodów ciężarowych, ale również osobowych. Co trzeba wiedzieć o nadchodzących zmianach? Podpowiadamy!

Opcje uiszczania opłaty

e-TOLL to system, który zastąpił znany dotąd viaTOLL. Możemy z niego korzystać za pośrednictwem dedykowanej aplikacji mobilnej lub za pomocą urządzeń OBU i ZSL. Porównaliśmy obie metody przesyłania danych do systemu e-TOLL. Podsumowanie zestawienia znajdziesz TUTAJ.

Od 1 grudnia system e-TOLL staje się głównym sposobem płacenia za przejazdy samochodami osobowymi, ale nie jedynym. Alternatywą jest zakup biletu autostradowego. Przepustkę na autostradę będzie można nabyć na trzy sposoby:

Cena opłaty za przejazd danym odcinkiem będzie taka sama niezależnie od sposobu jej wniesienia. Podczas zakupu biletu koniecznie będzie podanie numeru rejestracyjnego samochodu, daty i godziny, a także wskazanie odcinka, który zamierzamy przejechać. Bilet będzie ważny przez 48 godzin od momentu zakupu. Na ten moment (15.11.2021 r.) nie wiadomo nic więcej, w efekcie czego wszyscy ci, którzy chcą przygotować swoją flotę na nadchodzące zmiany, powinni skierować swoją uwagę w stronę e-TOLLu.

Aplikacja e-TOLL, urządzenie czy bilet autostradowy – co wybrać?

Przejazd przez płatny odcinek trasy bez wcześniejszego uiszczenia opłaty jest równoznaczny z mandatem w wysokości 500 zł (dla samochodów osobowych). To sprawia, że stajemy przed niełatwym (tylko na pierwszy rzut oka) i nieuniknionym wyborem sposobu dokonywania opłaty.

W pierwszej kolejności popatrzmy na wszystkie warianty z perspektywy kierowcy. Tutaj bardzo ważna jest specyfika wykonywanej pracy. Kierowcami samochodów służbowych są w większości przedstawiciele handlowi, szkoleniowcy czy też serwisanci. Taka praca to multitasking z ciągłym patrzeniem na zegarek.

Zatrzymywanie się na stacji benzynowej w celu innym niż uzupełnienie baku to strata czasu. Nie mówiąc już o staniu w kolejce do kasy z biletem autostradowym. Teoretycznie alternatywą jest zakup biletu online. Ciężko wyobrazić sobie, aby przed każdym wyruszeniem w trasę o tym pamiętać. Pozostaje zrobienie tego już w podróży, co również wymusza na nas zjazd na parking (wypełnienie formularza wymaga poświęcenia uwagi przez kilka minut – nie rób tego za kierownicą!).

Powyższy problem można połowicznie rozwiązać za pomocą aplikacji e-TOLL. Nadal jednak, kierowca będzie zaangażowany w uruchomienie aplikacji oraz rozpoczęcie i zakończenie naliczania opłaty. Stuprocentową skutecznością mogą się pochwalić jedynie urządzenia OBU i ZSL dedykowane do e-TOLL. Działają one bezobsługowo, co pozwala kierowcy skupić się na prowadzeniu pojazdu i celach biznesowych.

Teraz popatrzmy na problem oczami osoby zarządzającej flotą. Nierzadko, w zakres obowiązków fleet managera wchodzi koordynowanie pracy kilkudziesięciu, a nawet kilkuset pojazdów. W takim przypadku wystarczy zadać sobie pytanie – czy manager floty jest w stanie dopilnować wszystkich kierowców, aby regularnie kupowali bilety? Odpowiedź jest jednoznaczna – nie jest to możliwe.

Po pewnym czasie, do firmy zaczną napływać mandaty. Za równowartość każdej zapłaconej kary (500 zł) moglibyśmy wyposażyć dwa samochody w urządzenia e-TOLL, które w naszej ofercie są dostępne już od 199 zł! W taki sposób rozwiążesz problem raz na zawsze, dbając o budżet firmy, swój spokój i komfort kierowców. 

Urządzenia do obsługi e-TOLL dają większe możliwości

Urządzenia OBU i ZSL posiadają znacznie więcej możliwości niż przesyłanie lokalizacji do systemu e-TOLL. Z Navifleet możesz rozbudować ich funkcjonalność o dodatkowe moduły, które pozwolą Ci usprawnić zarządzanie flotą i zoptymalizować koszty.

Ułatw sobie zarządzenie flotą już dziś.

Powiązane posty