#2 Akcja Zima – jak sprawdzić, czy dany odcinek trasy został odśnieżony?

Zimowe utrzymanie dróg wiąże się z odpowiedzialnością. Często konieczne jest przedstawienie dowodu na to, że dany obszar został odśnieżony lub czy konkretny odcinek jezdni został pokryty solą. Taka potrzeba może się pojawić w przypadkach zgłoszeń od roszczeniowych mieszkańców lub wątpliwości dotyczących stanu powierzchni, na której doszło do zdarzenia drogowego. Poniżej przedstawiamy prosty sposób, jak sprawdzić takie dane w aplikacji NaviFleet.

Historia trasy pojazdu

Do weryfikacji tego, czy dany odcinek został odśnieżony, może posłużyć podstawowa funkcja aplikacji, czyli historia trasy pojazdu. Dzięki temu możemy zweryfikować czy dany pojazd faktycznie był w interesującym nas punkcie.

Przejrzysta mapa wraz ze śladem trasy pojazdu dają możliwość ustawienia znacznika w dowolnym miejscu. W taki sposób otrzymujemy dane, których potrzebujemy.

Historia trasy

Po umieszczeniu znacznika w danym punkcie (1) system dostarcza nam szereg informacji. W tym przypadku pomocne będą: data i godzina pojawienia się pojazdu w zaznaczonym miejscu (2), adres lokacji (3) oraz dokładne dane lokalizacyjne (4).

Ponadto w aplikacji NaviFleet istnieje możliwość weryfikacji tego, czy podczas przejazdu była wykonywana praca (np. płużenie). Służy do tego dedykowany moduł statusów pojazdu.

Raport odwiedzin w strefach

Aplikacja NaviFleet posiada opcję podzielenia utrzymywanego obszaru na strefy. Wiedząc w jakiej strefie znajduje się interesująca nas lokalizacja, możemy zweryfikować pracę pojazdu poprzez raport odwiedzin w strefach.

Raport odwiedzin w strefach

Jak widać, powyższy raport informuje nas o tym w jakim okresie pojazd znajdował się w danej strefie (1 i 2), jak długo trwała jego jazda (3) i postoje (4) oraz jaki dystans pokonał (5). Są to dane, które mogą stanowić dowód pracy wykonanej w danym obszarze.

Jacek Stężowski

Content Manager

Inżynier z lekkim piórem. Z przyjemnością łączę pasję do pisania i fascynację nowinkami technologicznymi.