Nasze urządzenia są przystosowane do samodzielnej instalacji. Dla każdego pojazdu przygotowaliśmy schematy montażowe, które jednoznacznie wskazują miejsce montażu, sposób umiejscowienia anten sygnałowych oraz proces weryfikacji prawidłowego zamontowania urządzenia. Do dyspozycji naszych klientów są doradcy techniczni, którzy nadzorują proces montażu i pomagają go ukończyć w wypadku napotkania trudności. Wersją alternatywną jest zlecenie montażu jednemu z 42 naszych mobilnych instalatorów oraz serwisantów.
JAK WYGLĄDA PROCES MONTAŻU?
1. Przyjazd instalatora
Dysponujemy mobilną załogą monterów współpracujących z naszą firmą na terenie całego kraju. Usługi montażu mogą być prowadzone w weekendy, w godzinach wieczornych, a także w całkowicie losowym miejscu na trasie pojazdu – miejsce załadunkowe, parking, stacja paliw. Monter przyjeżdża na wskazane miejsce i rozpoczyna swoją pracę.
2. Zlokalizowanie źródła zasilania
Działanie nadajnika GPS jest uzależnione od napięcia zasilania w pojeździe. Do poprawnego działania wystarczą 3 przewody – przewód ze stałym napięciem 8 – 30 V, przewód minusowy, przewód z napięciem po uruchomieniu silnika. Kompletny zestaw tych przewodów z reguły znajduje się we wszystkich miejscach przedstawionych powyżej. W najgorszym przypadku należy poprowadzić dodatkowy przewód od urządzenia do źródła zasilania.
3. Podłączenie i sprawdzenie pracy urządzenia
Po zlokalizowaniu przewodów zasilających nasi instalatorzy zawsze sprawdzają poprawność działania urządzenia. Poprawną pracę sygnalizują diody odpowiednio od zasięgu GSM i GPS. W momencie nieprawidłowej reakcji instalatorzy podłączają urządzenie do laptopa i weryfikują ustawienia zainstalowane w oprogramowaniu. Ta czynność w stu procentach niweluje błędy oprogramowania i pozwala na kolejny etap montażu.
4. Ewentualne podłączenie zewnętrznych czujników (CAN, SONDA)
Gdy zachodzi taka potrzeba, nasi instalatorzy wykonują podłączenia dodatkowych akcesoriów do wejść i wyjść z urządzenia. Nasze nadajniki obsługują sondy paliwa, termometry przestrzeni załadunkowej, magistrale CAN, HDS, moduł kontroli otwarcia przestrzeni ładunkowej oraz położenia pługa.
5. Ułożenie anten
Położenie dwóch anten jest najważniejsze w całej instalacji. Zaniedbanie tego etapu spowoduje osłabienie sygnału, a nawet całkowity jego zanik w momencie, gdy anteny będą podatne na przemieszczenia pod wpływem jazdy lub pracy maszyny. Każda antena jest wyposażona w naklejkę lub silny magnes, tak aby stabilnie przytwierdzić je do podłoża. Ważne, by anteny nie były przykryte elementami metalowymi.
6. Ukrycie urządzenia
Na specjalne życzenie naszych klientów instalatorzy ukrywają nadajniki w miejscach trudno dostępnych lub takich, w których kierowcy z reguły nie spodziewają się urządzeń tego typu. Pozwala to na zmniejszenie ryzyka sabotażu lub całkowitego uszkodzenia nadajnika i elementów peryferyjnych przez osoby nieuprawnione
Skontaktuj się z naszym działem Handlowym a pomożemy ci dobrać odpowiednie rozwiązanie i odpowiemy na każde pytanie.
www.navifleet.pl
e-mail: biuro@navifleet.pl
tel: 18 533 11 30